Barnehagen vår

Barnehagen ble grunnlagt i 1986, av foreldre som stod uten barnehageplass. Den har vokst seg større, men er fortsatt en liten barnehage med bare en avdeling, med 23 fullplasser. Vi har naturen like ved, med stor utelekeplass og flotte turmuligheter i umiddelbar nærhet. Aktivt uteliv og å gi barna gode naturopplevselser har alltid stått stenkt hos oss. Vi tilbringer mye tid ute, og bruker skogen i nærmiljøet så ofte vi kan.

I vår barnehage  er alle barna på samme avdeling. For at alle barna skal kunne få dekt sine behov og utforskertrang deler vi gruppen. Dette for å gi hver enkelt aldersgruppe maksimalt med utfordringer ut i fra utviklingsnivå. Samtidig ser vi at de minste lærer av å observere  og være sammen med de større. Og de større barna får muligheten til å hjelpe de små og føle seg betydningsfulle og vise omsorg for de som er mindre.